porto! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu porto! - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu

porto!

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

26 April 2010 | Portugal, Lissabon

alweer n tijdje geleden hier iets geplaatst, ik ben onderhand in portugal! Maar eerst maar is verder gaan bij waar ik was gebleven, in parijs dus.
Heb zaterdag (17e) museum grevin bezocht, een soort van madame tussaud, en ben daarna naar ºt louvre geweest. Super groot, maar ook super saai museum, alleen maar schilderijen, niet voor mij weggelegd. Oja, leuk weetje, als je naar ieder schilderij 30 sec. zou kijken, heb je 27 dagen nodig om alle schilderijen te bekijken, gigantisch dus.

zondag ben ik naar het noorde van parijs geweest, de sacre coeur (een grote bekende kerk)en de moularouge. Groot verschil met onze wallen in amsterdam.

maandag heb ik voornamelijk gereden, naar mijn volgende hostel in brive la gaillarde. Dinsdag heb ik (op suggestie van de receptioniste) 4 steden bezocht die in de buurt lagen. Allemaal de moeite waard! zaten een paar mooie plaatsjes tussen.

woensdag walbi en lourdes bezocht. Lourdes zat vol met oudjes in rolstoelen, t was bijna zielig om te kijken. Vooral de ´parade´ was raar om te zien, allemaal oude mensen in rolstoelen die geduwd werden door mensen in witte pakjes (verplegers?). Nou oma, je mag dan niet meer autorijden, maar je bent nog top fit tegen over sommige mensen van jou leetijd| ´s avond doorgereden naar anglet (aan het strand).

donderdag was het de bedoeling om ºs morgens lekker op het strand te liggen, maar het regende! Tot nu toe de eerste en de enigste dag dat het heeft geregend, precies als ik op ºt strand wil zitten, beetje jammer. Ben dus maar meteen doorgereden naar spanje, naar het plaatsje espinosa de los monteros, een heel klein plaatsje met n hostel. In spanje is de benzine trouwens goedkoop! 1.16 euro per liter!

Vrijdag doorgereden naar portugal (het noorde van spanje is niet zo interessant), zaterdag doorgebracht in het kleine stadje villa real en vandaag de hele dag in porto rondgedwaald! Lekker op het strand gelegen (27 graden hier), sealife bezocht en de tourist uitgehangen.

Nu is t tijd om te slapen, morgen de rest van porto bekijken!

  • 26 April 2010 - 05:57

    Ted:

    Heey luke
    We hebben vernacht ook voor het eerst regen gehad sinds jij weg bent gisteren communie van Mieke gehad en ze vroegen hoe je het had ?
    Ik lees het wel je heb lange nachten ( eerder naar bed)
    groetjes Pap,Mam Hilde en Ted

  • 26 April 2010 - 08:45

    Martine:

    Heey Luke,!

    wat een leuke verhalen! Heb je nog wat aan mijn tips over Porto gehad???

    ik wens je nog een fijne reis! en we blyven mailen/smsen he!

    Dikke kus
    Martine

  • 26 April 2010 - 11:37

    Marian:

    hallo luckyLuke, zo te horen gaat het goed met jou!! Dat strandliggen is toch niet iets voor jou velletje,je wordt zo rood als een kreeft man!!Wat maakt het nu uit ofdat je bruin terug komt,je bent toch al bruin van jezelf,het is alleen op hoopjes gewaaid.......sproetjes!!haha Doet je auto het nog steeds goed,nergens geen problemen mee?? Geniet van je avontuur,en tot mailens, groetjes Marian en Nico.

  • 26 April 2010 - 12:55

    Leentje Van Den Berg:

    Hallo Luke,

    Ik heb je verslagen bij gehouden.
    Je vermaakt je prima, had niet anders verwacht.
    Geniet volop van de tijd die je nog mag gaan.

    Groeten,
    Leentje

  • 27 April 2010 - 18:56

    De Buurvrouw:

    Dag Lukky luke Zoals ik lees vermaak je je goed in je eentje maar ik denk dat je je niet alleen voelt als je daar op het strand ligt tussen al die Portugeese vrouwen.Jij hebt al mooi weer daar en wij krijgen dat weer binnenkort en dan kan Ted naar de witte venne net als jij tussen de hollandse meiden gaan liggen maar of dat zo voelt als bij jou denk ik niet.Ik vind trouwens wel dat jij de site beter bij houd dan mijn zoon Martijn dus blijf ik elke dag vol verwachting kijken of er iets nieuws te melden is.Pap is trouwens druk bezig met onze tuin dus dat schiet al aardig op. Geniet verder van de mooie momenten die je daar hebt want ik weet niet of er in Portugal pretparken zijn.Gr de buurvrouw Heriga

  • 28 April 2010 - 14:02

    Jos En Tiny De Beer:

    Ha die Luke,
    Fijn om te lezen dat alles goed met je gaat en zo ik mag aannemen rijdt je autootje nog steeds prima.Dás toch mooi meegenomen niet waar, het geeft je zoveel meer vrijheid.
    Wat de temp.betreft vandaag word het hier ± 23º niet slecht voor Ned. geniet van de zon die er ongetwijfeld veel zal zijn in Portugal en voorkom kreeftjeskleur...(rood/rose) want dat is niet zo leuk.Over 2 dagen is het hier Koninginnendag en daarna volgt de Meivakantie.Verder is er hier geen spectaculair nieuws te melden.Luke wij wensen je heel veel
    lol en reisplezier toe.De hartelijke groeten van Jos en Tiny, Paul en Gemma, Mark en Anke. Doei doei en tot mails.

  • 28 April 2010 - 20:17

    Pap:

    Hoi Luke hier weer een berichtje van ons, hier is alles goed, net als bij jou, leuk dat je aan de kaart voor Mieke hebt gedacht.
    Was ook op tijd aan gekomen, het communiefeest was leuk gezellig, en veel hebben gevraagd hoe het met je gaat, laat maar weer wat van je horen gr Mam en Pap, en de rest.....

  • 29 April 2010 - 15:47

    Hilde:

    heey broertje

    heb vandaag laatste schooldag eropzitten (STUNT) gister avond ook al en vanavond weer :P

    maar kom je nog met een nieuw reisverslag wij wachten allemaal in spanning af...

    xxx je zusje

  • 01 Mei 2010 - 12:58

    Jose En Math:

    Hoi Luke,

    We volgen je reisverhalen vol belangstelling en zien ook dat je voorbereiding zijn vruchten afwerpt.
    Eet in Portugal niet te veel bacalhau fresco.
    We hopen dat je nog een fijne tijd zult hebben en wensen je nog veel reisplezier.
    Geniet er nog van.

    Jose en Math

    p.s. we genieten nog steeds van je bloemen.

  • 03 Mei 2010 - 22:27

    Tonnie:

    Ha Luke,

    Hier alles oke in het regenachtige Oostrum!!!
    Druk-druk!!!
    Ik volg je wel, op je side Luke.Hoe is het nu met al die mooie spaanse meiden in Madrid???OLEEE.
    Stuur eens wat fotoos door Luke, want daar zien we maar weinig van.
    Geniet ervan en tot gauw weer hoors.
    Liefs warme xxx-jes,
    Tonnie


  • 04 Mei 2010 - 15:54

    Stannie:

    heey Luke.
    Hoe is ´t daar? zo te zien/lezen wel goed te doen ;)
    Veel plezier met je reis verder, maar dat zal wel lukken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luke

Actief sinds 19 Maart 2009
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 30640

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 10 Augustus 2013

American Dream

05 April 2010 - 04 Juni 2010

Eurotrip!

Landen bezocht: