heel wat ellende achter de rug - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu heel wat ellende achter de rug - Reisverslag uit Grenoble, Frankrijk van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu

heel wat ellende achter de rug

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

13 Mei 2010 | Frankrijk, Grenoble

na 5 dagen madrid ging ik weer terug naar de auto, die had ik (op advies van het hostel) geparkeerd in de buurt van de universiteit, en schrok me kapot! ze hadden m`n linker achterruit ingegooid! Er was dus ingebroken! Gelukkig stond er al security bij, en die heeft voor me de politie gebeld. een heel gedoe om het allemaal geregeld te krijgen, want die spanjaaarden verstaan geen woord engels, en ik versta geen spaans. toch is het gelukt om aangifte te doen, al staat die wel vol met type fouten (tom tom = tom ton, mam heet voortaan bet en ik woon in oistrjum) maar dit moet voldoende zijn voor de verzekering.
De buit; tom tom en t frontje van de cdspeler.

Na de aangifte werd de auto `vakkundig` rijklaar gemaakt, dat betekend een stuk karton ervoor, en vasttapen maar. gelukkig regende het niet, anders was ik helemaal de sjaak.
Toen kreeg ik een adres van carglass, maar zonder tom tom vind ik dat dus nooit, dus was het advies om maar gewoon aan te rijden richting zaragoza (waar ik een hostel had geboekt) en dan zou ik onderweg wel wat tegen komen, nou niet dus... onderweg maar gebeld naar carglass nederland die een afspraak hebben gemaakt voor maandag, en dinsdag. Maandag kreeg ik een plastic `raam`en dinsdag dan eindelijk een echte ruit.

gelukkig is dat allemaal achter de rug, de verzekering is op de hoogte en de auto rijd weer als n zonnetje.
door het auto incident kon ik niet zo hard rijden, en heb ik dus een aantal steden niet kunnen bekijken, maar alleen maar geslapen. gelukkig was de auto klaar voordat ik in barcelona was, dus daar heb ik wel mooi 2 dagen rond kunnen lopen. ben ondertussen alweer in frankrijk, in grenoble, mooie bergrit achter de rug.

voor enkele foto`s;
www.mijnalbum.nl/Album=RQKQSC8H

oja, reacties zijn leuk om te lezen, dus die mogen er wel meer geplaatst worden!

Groet!

  • 13 Mei 2010 - 19:39

    Bob:

    Vervelend dat er is ingebroken maar gelukkig is het weer allemaal goed gekomen.
    Ik wens je nog een hele goede reis en veel plezier!

  • 13 Mei 2010 - 21:39

    Pap:

    Hoi Luke de verzekeringspapieren zijn binnen en die wachten op je thuiskomst, fijn dat alles weer goed is gekomen.
    Ook niet slim om de Tom Tom erin te laten liggen, gr uit oistrjum. Pap en Mam

  • 13 Mei 2010 - 22:33

    Tonnie:

    Goh, Luke wat een ellende allemaal. Gelukkig is dat weer allemaal goed gekomen, nu nog opzoek naar een Tom-Tom. Succes en geniet, zeker nog van Frankrijk, erg mooi land.
    Liefs xxx

  • 14 Mei 2010 - 09:45

    Giel:

    Ziet er aardig uit die foto's Luke! Ook nog af en toe stappen daar of alleen maar touren?? Succes ermee nog!

  • 14 Mei 2010 - 13:31

    Wilma:

    Hoi Luke,

    Jeetje, dat lijkt me inderdaad schrikken. Ja, de taal, dat is denk ik voor mij al een drempel naar dat soort landen te gaan. Ze verstaan je niet, jij verstaat hun niet, dus hoe kun je dan zaken regelen als er iets aan de hand is. (Zoals een ruit ingetikt van de auto en spullen weg)
    Door je opmerking dat er meer geplaatst mocht worden, voelde ik me aangesproken. Ik kijk regelmatig, maar om dan meteen te reageren, ik denk, ja, weet hij uberhaupt wel wie die Wilma is, of heb je dat al van "jullie pap" gehoord.
    Dat ruitje, is wel een tegenvaller. Is gelukkig achter de rug en als je die steden die je nu gemist hebt, nogmaals wilt zien, kun je even op-en-neer met een vliegtuig een keer? Of was het ook weer niet zo erg.

    Nog 3 weken en dan zit je reis er al weer op. Lijkt altijd zo lang, maar als het dan eenmaal loopt is het ook weer zo voorbij. Dat zal voor jou nog wel meer zijn als voor een lezer hier.

    Nou, hopelijk was dat ruitje de enige tegenslag die je hebt gehad, of gaat krijgen. Maar eeh, ik neem aan dat je nu een nieuwe tom-tom hebt gekocht, of ga je nu met een kaart op de bijrijdersstoel rijden?

    Succes met de "terugtocht". Geniet er nog van!

  • 14 Mei 2010 - 14:38

    Hilde:

    heey broertje,

    jammer dat je die steden niet hebt kunnen zien, maar die zullen heus nog wel een keer komen.

    mijn examens beginnen bijna :O stress :P.

    hoop dat ut allemaal goed komt.

    Fijn, je komt weer bijna thuis.

    see you soon xxx zuzzie

  • 14 Mei 2010 - 22:10

    Leentje:

    Hallo Luke,

    Gelukkig weer de ruit erin nu nog de terug reis met of zonder navigatie.Heel veel plezier met je verdere reis.
    Hier is het nog steeds koud, ongekend voor de maand mei.
    Morgen hebben we familie dag.

  • 15 Mei 2010 - 16:43

    Rob:

    lukie jonge wat een gebeuren... ik ga nu je fotos bekijken!! hoe zijn de dames in spain?

  • 15 Mei 2010 - 18:07

    Hans En Meta:

    ha Luke,
    ook wij volgen jou reis zo nu en dan. Jammer dat je tom-tom weg is, beetje lastig. Wij wensen je de laaste weken nog heel veel plezier geniet er nog maar van.

  • 16 Mei 2010 - 07:08

    Teddy:

    Ha luke
    we hebben gisteren een gezellige familie dag gehad. We zijn eerst naar Horst gefietst en daar bij bakkerij Ard en May Gerards-Steeghs een vlaai gebakken toen zijn we richting broekhuizen gefiest en daar onderweg bij een thee huis wat gedronken. Later zijn we via Swolgen naar Meerlo gefiest effe langs het kerkhof, en toen fietste we terug naar Restaurant de Wiedhoeve op de Mgr Hanssenstraat 8 en daar hebben we nog ge-chineest.

    groetjes Pap Mam hilde en Ted.

  • 16 Mei 2010 - 09:27

    Magda:

    Hallo Luke,
    Gelukkig is alles weer goed.
    Hoe is het weer nu, bij ons wordt het langzaam beter, en ga je ook nog naar Italie.
    Hele fijne vakantie nog, kom goed thuis.
    Fam v.d.Munckhof.

  • 16 Mei 2010 - 10:29

    Heriga :

    Nou Luke zeg maar eens dat je hier niet zelfstandig van wordt.Nu moet je echt zelf alles regelen en in talen die je niet spreekt.Misschien is het verstandig als je van reizen houd om als je terug bent een curcus spaans te volgen.dat kan je nog net voor je nieuwe studie want weer gaan studeren na zo'n vacantie is niet makkelijk.geniet nog van de dagen die je hebt.Nog even een tip haal die tom tom uit de wagen als je er uit gaat.O ja mooi restaurant de wiedhoeve maar wel de kruidenboter halen bij Restaurant de bowling mgr.Hanssenstr.10 dan geloof ik best dat het daar lekker is.Geintje Ted.....Groetjes de buurvrouw

  • 17 Mei 2010 - 20:49

    Stoine:

    Hee Luke, niet te geloven, heb je zo'n auto bij en dan breken ze daar nog in ook!! Veel plezier nog en tot over 3 weken.

    Gr Stijn

  • 18 Mei 2010 - 15:07

    Angelique:

    Hee Luke,

    omdat je graag reacties wilt lezen stuur ik je maar een berichtje! haha grapje.. wat erg zeg dat er is ingebroke, en leuk dat je auto t verder nog wel doet! Nou nog een fijne reis en tot snel.

    xx angelique

  • 18 Mei 2010 - 15:46

    Tim:

    Haha luke dan heeft dat Spaans dat we in Salou geleerd hebben dus niks opgeleverd.
    Maarja gelukkig kun je weer rustig verder met je tour.
    Geniet dr nog van en tot over 3 weken.

    Later Tim

  • 18 Mei 2010 - 20:20

    Karlon:

    Heey luke!
    oeh balen zeg dat ze hebben ingebroken, en dan zit je ook nog ver van huis! gelukkig is t nu weer goed. Met de SAT lukt t allemaal, ik weet niet of je alle mailtjes nog ontvangen hebt.Maar je hoeft je geen zorgen te maken wij redden ons prima, alleen zijn we natuurlijk wel weer blij als je terug bent, haha!
    x Karlon

  • 20 Mei 2010 - 22:19

    Jos En Tiny De Beer:

    Hallo Luke,
    Vanuit een zonnig en winderig Oostrum willen wij je voor de komende weken alle goeds toe wensen en dat je niet weer overvallen wordt door iets vervelends. Daar gaan we ook niet vanuit en je AUTO rijdt weer als een tierelier, geweldig toch voor z'on (oudje). Laat iedereen maar lachen jij kan er fijn mee door Europa crossen. Zo maak je nog eens wat mee hè Luke, je zult er vast veel van geleerd hebben.Geniet van je vakantie en tot mails.Groeten Jos en Tiny de Beer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luke

Actief sinds 19 Maart 2009
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 30624

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 10 Augustus 2013

American Dream

05 April 2010 - 04 Juni 2010

Eurotrip!

Landen bezocht: