De helft zit er al op! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu De helft zit er al op! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu

De helft zit er al op!

Door: Luke

Blijf op de hoogte en volg Luke

05 Mei 2010 | Spanje, Madrid

Het is al weer 5 mei, bevrijdingsdag in nederland, hier in spanje is er niks van te merken uiteraard.
Met de auto gaat het nog uitstekend, al meer dan 5000 km gereden, en nog geen problemen gehad (uiteraard). Het enige nadeel aan een auto zonder airco is dat je linkerarm sneller bruin word dan je rechter :p
Zijn de bloemen nog steeds goed jose? Dan waren het toch goeie haha! De voorbereiding heeft inderdaad veel geholpen, nog bedankt voor de boeken!

Waar was ik gebleven, oja porto! Zeker de mooiste stad van portugal kan ik nu zeggen, het uitzicht vanaf de vele lange bruggen over de rivier is echt geweldig! Ben hier ook nog een groep nederlanders tegengekomen, ´s avonds nog gezellig op t strand geborrelt.
Lissabon was ellendig! Ik kreeg in portugal al op t nieuws mee dat het openbaarvervoer stil lag (ze wouden meer geld ofzo), en dat iedereen dus met de auto ging, nou dat was te merken! Om 3 uur ´s middags (ruim buiten de spits dacht ik zo) kwam ik lissabon binnen, alleen maar gestreste, toeterende portugeese, die allemaal geen centimeter vooruit kwamen, omdat het centrum gewoon helemaal vol was! Een gratis parkeerplek hoefde ik dus echt niet te gaan zoeken dus heb maar geparkeerd in een (veelste)dure parkeergarage. In het hostel vertelde ze dat het openbaarvervoer vandaag wel weer een beetje reed, en dat het morgen beter zou worden, en inderdaad, soms reed er een metro.
Verder was lissabon helemaal niet zo´n mooie stad (of heb ik al teveel mooie steden gezien?)
De volgende bestemming was faro. Toen ik ´s avond aankwam in het hostel werd ik al gewaarschuwd dat het hostel zo goed als leeg was, en dat de stad t zelfde was, op ´t strand na, was er inderdaad ook niks te doen. Gelukkig waren de 4 die in het hostel sliepen wel gezellig, 2 meiden uit italy, en 2 jongens uit canada. Die uit canada waren 7 ( ! ) maanden aan het reizen door heel europa en afrika. Ik dacht dat 2 al lang was! Als het goed is, komen ze eind juli naar amsterdam, is kijken ofdat ik dan tijd heb om hun een stukje nederland te laten zien.
Oja, iedereen die ik spreek die in nederland (amsterdam) is geweest, is verbaasd dat er zoveel fietsen zijn, ik ben hier verbaasd dat ik niemand zie fietsen, en als er mensen fietsen, dan fietsen ze midden op de weg (ook op wegen waar je 100 mag) levensgevaarlijk!
Ondertussen ben ik al zuidspanje doorgecrossd, seville nog bezocht, en zit nu in madrid! Het is alweer bijna tijd om m´n bedje op te gaan zoeken, dus tot de volgende keer!

Oja, alvast veel plezier met de kermis in oirlo!

p.s. foto´s: http://www.mijnalbum.nl/Album=RQKQSC8H

  • 06 Mei 2010 - 04:20

    Marian:

    Hallo Luke,zo leer je nog eens wat nieuwe mensen kennen,als je in je uppie aant reizen bent he!! Erg leuk,en wat is je volgede reisbestemming?? Ik vind het knap van jou EN jouw autootje,dat het allemaal zo goed gaat!! Hopelijk wordt het mooier weer bij jou in Spanje!! Veel plezier gewenst,groetjes vanuit Nieuw-Bergen xxx

  • 07 Mei 2010 - 10:38

    Tum :

    hey luke jij moet vanavond tappen! Ik ga er vanuit dat je gewoon komt.

  • 07 Mei 2010 - 11:08

    Geert En Nel:

    Ha Luke,
    Fijn dat je het zo naar je hebt.Het weer zal vast eenstuk aangenamer zijn ,dan bij ons. Het is hier verschrikkelijk koud en het regent al heel wat uurtjes. Luke nog heel veel vakantie plezier. Groetjes Geert enNel

  • 08 Mei 2010 - 13:04

    Dams:

    Eey luke die ik niet ken,

    En hoe is het daar?, nog een beetje vol te houden allemaal? Al veel djaanies gezien, knip daar wel ff wat fotos van al je ze ziet:P.
    Veel plezier nog en tot over een maandje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luke

Actief sinds 19 Maart 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 30627

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 10 Augustus 2013

American Dream

05 April 2010 - 04 Juni 2010

Eurotrip!

Landen bezocht: