I am earning my ears again! - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu I am earning my ears again! - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu

I am earning my ears again!

Blijf op de hoogte en volg Luke

28 Februari 2013 | Verenigde Staten, Buena Vista

Na een aantal weken als 'volwaardige' cast member rond gelopen te hebben, draag ik nu weer het 'earning my ears' vaandeltje. Deze week krijg ik kassa training, wat de laatste training zal zijn hier in Sunshine Seasons. Na deze week ken ik alle mogelijke posities!

Het werken met een kassa is niet nieuw voor me, maar met dit kassa systeem wel natuurlijk. Het systeem is vrij gemakkelijk te snappen en de eerste trainings dag heb ik al veel gasten mogen helpen! Ook het betalen gaat me goed af, ik ben inmiddels gewend aan de dollars hier, maar ook het betalen met creditcard, gift cards en coupons is niet lastig.
Disney heeft ook een "meal plan" dat resort gasten kunnen afnemen, waarmee ze als het waren hun maaltijden van te voren betalen. Een heel handig systeem voor de gast, maar soms heel moeizaam voor de kassier. Gasten snappen namelijk nooit wat ze precies kunnen krijgen met hun meal plan, wat dus weer lijd tot frustraties of lang wachten.

Verder gaat het goed op m'n werk, ik heb al 4 great service fanatic cards mogen ontvangen! Deze kaarten krijg je van managers of gasten als ze je willen bedanken of wanneer je je werk uitstekend gedaan hebt. Blijkbaar doe ik mijn werk dus goed!

Ook heb ik een nieuwe hobby, ik weet dat jullie het niet zullen geloven maar ik ben fanatiek aan het fitnessen! Een beetje bewegen is wel vereist om niet tonnetje rond terug te komen uit Amerika, zeker wanneer je bijna dagelijks in een attractiepark met al haar verleidingen loopt. In Amerika is het de regel: hoe vetter, hoe goedkoper in de supermarkt dus dat helpt ook al niet mee.
Na 22 onsportieve jaren is er een knop omgezet! Nu hopen dat ik het vol houd.

De twee populairste uitgaansgelegenheden voor ICP's zijn Buffalow wild wings en House of Blues. House of Blues ligt in Downtown Disney en is op zondag gratis voor cast members! Het is een leuke en redelijk grote disco met live DJ, danseressen en gezellige mensen! Ik ben een van mijn managers daar al tegen gekomen, dat beloofd nog wat voor de komende tijd! Buffalow wild wings is een restaurant dat op woensdag omgebouwd wordt naar karaoke zaal en bar met latin muziek. Beide muziekstijlen zijn niet bepaald mijn favoriet, dus ik ga liever naar House of Blues!

Ook is de concurrentie al bezocht, Universal studio's Orlando ligt aan andere kant van Orlando maar is echt de moeite waard om te bezoeken! Samen met een aantal andere Nederlanders hebben we een jaarkaart aangeschaft zodat we er vaker heen kunnen. De duurste attractie ter wereld, Harry Potter and the Forbidden Journey, is hier te vinden. Nou.. deze attractie is echt de mooiste en beste attractie die ik ooit gedaan heb! Kostenplaatje $ 200.000.000,00 maar daar hebben ze wel iets geweldig moois van gemaakt! Verder hebben de parken (het zijn er 2) wat ruigere attracties dan Disney en is het fijn om soms de Disney blijheid te ontvluchten.

Ook mijn eerste les zit er op, exploring Guest service staat de komende 8 donderdagen (excl. de twee weken spring break) op het programma!

ZO.. dat was het weer voor deze week! Bedankt voor het lezen en laat vooral een reactie achter!

  • 28 Februari 2013 - 22:36

    Peet:

    hey Luke! leuk om te lezen dat het je zo goed gaat!
    Heb je geen problemen met de taal..vraag ik me dan af...spreek je zo goed Engels?
    En dat je gedienstig bent..dat wisten we al! Goed hoor!
    En tja...zien we sraks over een klein half jaar een body builder terug ??? ;-)

  • 28 Februari 2013 - 22:40

    Bep Geerets:

    Heey Luke,

    Als ik die achtbaan, en de Hulk zie, draait mijn maag om..brr.

    Gefeliciteerd met je 4 verdiende great service fanatic Cards!
    Op Center-parcs werkte ze ook met zulk soort kaarten. De gasten mochten in één week aan Horecamedewerkers een soort Pluim/ kaart geven, als de gast vond dat je die verdiende.
    Leuk en goed voor de motivatie.

    Zo te zien maak je vanalles mee, en worden je zintuigen goed geprikkeld.
    Zo ook bij de concurrent, maar ja , hier leer je alleen maar van.
    Goed zo Luke, ga ervoor, nu ben je jong, nu moet je vanalles meemaken.

    Mooi trouwens die Harry Potter sfeerfoto ( huizen)
    Op de foto te zien, kunnen je benen wel wat zon gebruiken...maar ja , wie niet?
    De temperatuur kwam vanmiddag even op 4, a 5 graden Celcius, maar die zekte snel..brr koud.
    Maar men zegt dat we volgende week wel 13 tot 15 gragden kunnen verwachten...jippie!

    Nou, ik ga mijn wijntje opdrinken.
    Doei Luke, tot de volgende keer!
    Werk ze.
    Gr Bep

  • 28 Februari 2013 - 22:41

    Pap En Mam:

    Ha Luke

    Gisteravond je nog aan de lijn gehad en in zo ver bijgepraat.
    Je gebruikt al enkele engelse woorden in je mails.Ik zoek ze maar op voor de betekenis.
    De manager die je tegen kwam in House of Blues is dat een leuke[meisje/vrouw]?
    We horen wel dat je je niet verveelt.
    Als de verwachte tornado geweest is, (als hij langs komt) zet dan wat fotos op de site, wel benieuwd naar.
    Gr Pap en Mam.

  • 28 Februari 2013 - 22:50

    Marian Verhoeven:

    hey Luke,wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat!! Al bijna helemaal ingeburgerd daar in dat verre Amerika. En wat goed van jou dat je aan het fitnessen bent, zo hou je je figuur strak, jong en goddelijk,net als ik,hahaha... Het is erg leuk om te lezen wat je zo allemaal doet,en het gaat je ook nog eens gemakkelijk af. Dat jij je werk goed doet,dat weten wij hier allang,alleen in Amerika wisten ze dat nog niet,haha,vandaar die great service fanatic cards, ik zeg:goed gedaan JONGHE!!!
    Luke heel veel werkplezier gewenst, en geniet ervan,wat je ook zeker doet!!
    Heeeeeel veeeeel groetjes vanuit het koude Nederland,maar de lente is in aantocht.'Volgende week wordt het ong 12/ 14 graden,jippieeeee!!
    groetjes xxxxxx Nico en Marian

  • 01 Maart 2013 - 20:27

    Ted Verhoeven:

    hey luke,

    leuk om te horen dat je eindelijk na 22 jaar toch iets sportiefs doet kunnen we straks effe samen sportief doen na je stage !!!!
    Hou het vol die 7 maanden fitnessen

    gr Ted

  • 02 Maart 2013 - 11:29

    Gon:

    Hey :uke, ja ik lees ook jouw verslagen. Erg leuk. Goed van je dat je gaat sporten maar om daarvoor nou helemaal naar America te gaan. Hier zijn ook sportscholen hahahahaha.
    Trouwens, ben je al een keer geknuffeld door gasten of doen ze dat alleen bij Toverland?
    Veel plezier en groetjes
    Gon

  • 02 Maart 2013 - 15:58

    Teun Borst:

    Hoi Luke,
    Heb je het naar je zin daar?
    De foto die je gestuurd hebt voor het personeelsblad van Toverland heeft een te lage resolutie. Zou je me een foto willen mailen met een hoge resolutie? Het liefst voor maandag, want het blad is al bijna klaar om naar d edrukker te gaan, maar we missen nog een bruikbare foto van jou.
    Alvast bedankt.

    Teun

  • 05 Maart 2013 - 15:41

    Heriga Magermans:

    Dag Luke

    Even een berichtje over de vierde allinia. Wat onsportieve jaren???
    Denk je nu ineens dat bowlen geen sport is. Je hebt jaren gebowld en je gebruikt daarbij bijna al je spieren of ben je die tijd al weer vergeten. Ha Ha
    Maar ik geloof best dat je het leuker vind om nu actief te gaan fitnessen.
    Het ga je goed en hopelijk veel cards op het einde van je stage periode. misschien mag je dan wel blijven!!!!

    Groetjes de buurvrouw van Oostrum

  • 05 Maart 2013 - 23:33

    KArlon:

    Ha lukie!

    Leuk om je verhaaltjes te lezen en te lezen dat het goed met je gaat!
    En natuurlijk goed dat je gaat sporten, dan kan je als je terug bent voortaan altijd met de fiets naar het mooie Oirlo komen!

    Veel plezier daar nog, en geniet ervan want hier is het maar saai!
    Stiekem ben ik wel heel jaloers dat jij daar in het sprookjesland in Amerika bent!!

    Groetjes!!!

  • 07 Maart 2013 - 23:43

    Wilma T:

    Hoi Luke,

    Wat leuk om weer te lezen over je ervaringen al daar.
    Als je dat fitnessen vol houdt, kom je met meer body terug, dat is zeker. Niet als biertonnetje, maar met een sixpack? :) Wat goed dat je dat bent gaan doen!
    Wat je buurvrouw hier al schreef, bowlen is ook een sport, al zag ik het ook altijd als hobby toen ik zelf nog competitie speelde. :)

    Nou, Harry Potter ziet er gaaf uit die huisjes, maar om daarvoor even op-en-neer te gaan, dat weet ik ook niet.

    Dat je klantvriendelijk bent en altijd positiviteit uitstraalt is niet verrassend. Van wie zou je het hebben? Kun je nog iets met die kaarten? Of is het vooral de waardering die op die manier wordt getoond? Zal inderdaad zeker goed zijn als een motivatie.

    Leuk om zo mee te genieten van je ervaringen, ik kijk alweer uit naar je nieuwe verhaal.

    Groeten, Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luke

Actief sinds 19 Maart 2009
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 30620

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 10 Augustus 2013

American Dream

05 April 2010 - 04 Juni 2010

Eurotrip!

Landen bezocht: