Vista Way! - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu Vista Way! - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu

Vista Way!

Blijf op de hoogte en volg Luke

30 Januari 2013 | Verenigde Staten, Buena Vista

Bedankt voor de reacties, echt leuk dat zoveel mensen de blog lezen!
Klaus, de auto heb ik gehuurd bij alamo, €200 voor 4 dagen (dat is inclusief under age fee van $25 per dag en een volle tank).
Mijn costuum hou ik nog even tegoed voor de volgende blog, dan kan ik ook meer vertellen over mijn werklocatie, sunshine seasons!

Ik leef deze zes maanden dus in Vista way, een van de vier 'wijken' waar Disney haar cast members (voornamelijk stagiers) huisvest. Vista way heeft meer dan 40 huizen met elk 12 appartementen waarin 4 of 6 cast members wonen. Vergelijkbaar met een grote wijk dus. Ons appartement heeft 3 slaapkamers, 2 badkamers, een open keuken en woonkamer.

Vista way heeft vele faciliteiten zoals 2 zwembaden (met hot tub), fitness ruimte, klaslokalen, learning Center waar ze boeken, spellen en dvd's verhuren en waar je tevens gebruik kunt maken van de computer.
Ieder huis heeft was faciliteiten op de begane grond en een coca cola automaat (Vista way wordt gesponsord door coca cola). Met de vele bussen die stoppen op de bushalte in Vista kunnen cast members alle parken en vrijwel alle overige gebouwen van Disney bereiken. Alles behalve het wassen is gratis, netjes geregeld dus!

Vista way ligt aan een vertakking van de International Drive, volgens mij de belangrijkste weg van Orlando. Vlak bij zijn vele winkeltjes en restaurants te vinden, allemaal op loop afstand. Voor de grote supermarkten en winkelcentra moet ik wel even de bus pakken. De meeste winkels en fastfood restaurants zijn 24/7 open, zelfs de grote wall Mart! Handig, maar wel bizar.

Het begin van deze week was het echt warm met temperaturen van zo'n 28 graden. Nu kan ik er nog enigszins van genieten, straks zal het kwik oplopen tot 40 graden en dat zal wel afzien zijn. Inmiddels is het al weer afgekoeld naar 18-22 graden, brr.. Koud!!!

Dan nog even kort wat goed nieuws: I've earnd my ears! Dit betekend dat mijn introductietraining erop zit en dat het echte werken nu kan beginnen!

De volgende keer een update over mijn werk locatie, sunshine seasons!

  • 05 Februari 2013 - 06:59

    Jacqueline:

    Heey luke,

    Zo te horen heb je het er super goed:D.
    Super leuk om te lezen ben benieuwd wat je daar voor werk mag gaan doen.
    Ik ben jaloers op de temperatuur daar hier is maar koud en regenachtig.
    ben benieuwd naar je foto's en volgende verslagen.
    Heel veel plezier en succes

    gr jacqueline

  • 05 Februari 2013 - 15:03

    Heriga Magermans:

    Dag Luke

    Zo te zien heb je alles onder controle.
    Hier zijn ze al flink bezig met de voorbereidingen van de carnaval maar daar zul jij wel niets van merken daar.
    Aan de foto te zien is er ook niets mis met je woning. Het ziet er allemaal netjes uit.
    O ja smeer je goed in met dat hete weer Ha Ha
    Het ga je goed jongen en tot de volgende mail.

    Gr Heriga

  • 05 Februari 2013 - 22:08

    Peet:

    hey Luke!

    jaloers op die prachtige blauwe lucht en die temperatuur!!!!!!!!!!!

    super dat je de introductie gehAD HEBT...OP NAAR HET ECHTE WERK!!
    ik ben wel erg benieuwd naar dat pakkie van je.......kom maar op met dat pakkie!!!!

    geniet ervan jongen en tot gauw..hopelijk schrijf je snel weer eens!!


  • 05 Februari 2013 - 22:36

    Wilma:

    Hoi Luke,

    Je schrijft lekker weg. :)
    Leuk om te lezen en inderdaad sommige dingen lijken bizar, zoals dat 24/7 winkelen, maar je zult zien het went snel.
    Dat weer is inderdaad (nog) om jaloers op te zijn. Hier vandaag wind, regen, hagel, enkele plaatsen natte sneeuw. Hier zou het vanavond 3-5 cm gaan sneeuwen en met het carnavalsweekeind zal het overdag rond het vriespunt zijn. Ik zelf vind dan die 28 graden wat prettiger. Ach hoort hier ook bij het klimaat.

    Nou tot blogs!

    Wilma

  • 05 Februari 2013 - 22:51

    Pap En Mam:

    Ha Luke

    Wat `n luxe heb jij daar.Geniet van de zon in de hot tub .Papa is jaloers op jou.
    Als wij je komen bezoeken is het hopelijk geen 40graden.
    Laat maar weer weten wanneer je op skipe bent.

    groetjes van ons allen.

  • 06 Februari 2013 - 10:37

    Serge Janssen:

    Ha Luke,

    Tof om te zien hoe het je daar vergaat. En helemaal super dat nu eindelijk het échte werk kan beginnen! Werk niet te hard, neem af en toe een zwembad en geniet er vooral van! Het is niet normaal wat jij daar voor bijzonders mag meemaken!

    Heel veel succes en geniet ervan!

    Groetjes,
    Serge

  • 06 Februari 2013 - 11:23

    Jos En Tiny De Beer:

    Hallo Luke,

    Vanmorgen werden we wakker en Oostrum lag onder een dik pak sneeuw, daar was voor gewaarschuwd maar zoveel had ik niet verwacht, ik schat ongeveer 7 centimeter, het ziet er dan prachtig uit maar als je de weg op moet dan word het wel anders!
    Wat een verschil met de temperatuur bij jouw.Wat heb jij een mogelijkheden aan faciliteiten om te kunnen doen goed geregeld daar dat is zeker.
    Veel plezier met je werk daar: je bent nu goed getraind en voorbereid, maak er iets moois van!!
    Hartelijke groeten vanuit een dooiend Oostrum

    Jos en Tiny de Beer

  • 08 Februari 2013 - 13:17

    Carin Bouwmans (collega Van Je Vader):

    Wat een ervaring he, zo'n stageperiode in Florida, gaaf! Je bent hartelijk verwelkomd zie ik, een groot bord met je naam erop, toe maar!! En dan zo'n cola automaat in je appartement, toch wel typisch Amerikaans. Net als die grote shopping malls. Daar verheug ik me al op als wij over een paar maanden Florida gaan bezoeken :-)
    Veel plezier daar, ben heel benieuwd naar wat je nog meer mee gaat maken!
    Groetjes,
    Carin Bouwmans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luke

Actief sinds 19 Maart 2009
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 30604

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 10 Augustus 2013

American Dream

05 April 2010 - 04 Juni 2010

Eurotrip!

Landen bezocht: