Nieuwe ronde, nieuwe kansen - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu Nieuwe ronde, nieuwe kansen - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Blijf op de hoogte en volg Luke

24 April 2013 | Verenigde Staten, Buena Vista

Weer een nieuwe blog vanuit Orlando! De afgelopen dagen heb ik mijn trainingen gehad voor mijn nieuwe rol "operations". De attracties waar ik kom te werken zijn: Imagination, een darkride die je door de vijf zintuigen brengt en Captain EO, een 3D film met Michael Jackson in de hoofdrol.

Toen ik voor het eerst hoorde dat ik hier zou komen werken dacht ik dat het me erg tegen zou vallen, het zijn absoluut niet de populairste attracties van het park en het zijn geen snelle of spectaculaire attracies. Nu ik er een dikke week gewerkt heb ben ik toch verrast hoe erg ik het hier naar mijn zin heb! De andere cast members zijn erg aardig en de sfeer is super chill!

De trainingen begonnen iedere dag om 07:15, wat betekend dat mijn wekker om 5 uur 's ochtends ging, oef, dat was wel zwaar! Ik ben totaal geen ochtend mens! Eenmaal in Epcot ging het dan allemaal wel lekker op een rustig tempo. Het eerste wat me op viel was het aantal pauze's. Waar ik in de horeca maar 1 pauze per dag kreeg, krijg ik er hier (afhankelijk van het aantal uur) 2 of 3!

In Disney krijg je 1 a 2 attracties geleerd die je dan ook voor de volle 100% moet kunnen opstarten, bedienen, ontruimen en afsluiten. Een groot verschil met bijvoorbeeld Toverland, waar ik veel attractie ken, maar alleen geleerd krijg hoe ik een attractie kan bedienen.

Voor Captain EO heb ik drie zogenaamde "spiels" moeten leren, dit zijn stukjes tekst die je in de pre-show, voorafgaand aan de show en na de show tegen de gasten moet zeggen. Dit is voor mij het lastigste deel van het werken hier.

De afgelopen dagen stonden in het teken van vroeg opstaan, training en vroeg slapen, echt veel leuke dingen heb ik niet gedaan. Wel heb ik een reis geboekt naar Californie, om het originele Disneyland daar te bekijken, heb er super veel zin in! Pap en mam komen ook al bijna op bezoek, ik ben echt benieuwd hoe ze het hier vinden!

Een stukje van de 3D film Captain EO:
http://www.youtube.com/watch?v=uhuRL4N5d0w

En voor diegene die willen weten welk liedje ik de komende 3 maanden in m'n kop heb:
http://www.youtube.com/watch?v=wwr2dTUfpZA

  • 24 April 2013 - 22:40

    Maud:

    Moet zeggen dat het liedje wel goed blijft hangen ja...
    Veel plezier en succes!

  • 25 April 2013 - 22:55

    Heriga Magermans:

    Als je zo vroeg op moet luke en zo vroeg naar bed dan is het maar goed dat mam en pap pas over 2 weken komen. Volgens mij zijn ze er klaar voor. Gr heriga

  • 12 Mei 2013 - 10:39

    Tonnie:

    Hoi Luke,

    Ik volg je verslagen op de voet Luke. Wat fijn om te lezen, dat het zo goed met je gaat. Geweldig dat je het zo naar je zin hebt.

    De volgende reis is alweer geboekt, Disneyland in Californie, na je stagetijd zeker, nog even wachten Luke.

    Wat fijn voor je luke dat binnenkort Mam en Pap op bezoek komen. Heel veel plezier en geniet ervan samen.

    Hier gaat het heel rustig zijn gangetje alleen, JIPPIE... binnenkort word ik voor de tweede keer OMA.
    Heel veel liefs xxx Tonnie

  • 13 Mei 2013 - 22:25

    Jos En Tiny De Beer:

    Hallo Luke,

    Geweldig om je verslagen te lezen en dat het goed met je gaat al is het nu steeds meer aanpoten.Maar jij hebt geen hekel aan werken dus zodadelijk als het druk word en de "hel losbreekt"kun jij er van genieten hahaha.
    Je nieuwe costume's staan je allebei erg goed zowel de Captain EO als de Imagination.
    Zo Luke zo zie je maar dat de tijd toch snel gaat want jullie Pap en Mam komen al bijna en ze hebben er erg veel zin in.
    Vanuit Oostrum is er niets spectaculairs te melden, het weer is goed het waait flink af en toe dus niets bijzonders!!!!!

    Wij wensen je veel werk plezier voor als het dadelijk druk-drukker- drukst gaat worden, maar geniet vooral van wat er daar te genieten valt. De tijd gaat snel en voor je het weet zit je al weer in het vlieg tuig naar Holland.

    Hartelijke groeten vanuit Oostrum!

    Jos en Tiny de Beer

  • 15 Mei 2013 - 21:50

    Jos En Tiny De Beer:

    Hallo Luke,

    Daar ben ik weer! Vandaag sprak ik Nellie Camps en die vertelde dat jou Vader en Moeder mogelijk al in Orlando zijn, dat verbaasde ons zeer, wij waren in de veronderstelling dat zij eind Mei zouden vertrekken. Hopenlijk hebben ze een goede reis gehad en zijn ze veilig geland. Wil je hen een fijne vakantie toewensen en de hartelijke groeten doen. Wij wensen jullie een paar fijne dagen toe, en word het een onvergetelijke tijd samen.

    Veel plezier samen en de groeten uit Oostrum.

    Jos en Tiny de Beer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luke

Actief sinds 19 Maart 2009
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 30616

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 10 Augustus 2013

American Dream

05 April 2010 - 04 Juni 2010

Eurotrip!

Landen bezocht: