We zijn al twee maanden in USA! - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu We zijn al twee maanden in USA! - Reisverslag uit Buena Vista, Verenigde Staten van Luke Verhoeven - WaarBenJij.nu

We zijn al twee maanden in USA!

Blijf op de hoogte en volg Luke

18 Maart 2013 | Verenigde Staten, Buena Vista

Hallo allemaal, het is weer tijd voor een blog!

Het is alweer ruim twee weken geleden dat ik mijn laatste blog heb gepost! Oeps! Ik vergeet jullie niet hoor vrienden, familie en bekenden, maar ik heb het hier gewoon erg naar mijn zin en heb iedere dag wel iets leuks gepland! Inmiddels ben ik al meer dan twee maanden in Amerika, 1/3 van mijn stage zit er dus op!

Eerst een reactie op jullie berichtjes:
Peet: Ik kan me goed verstaanbaar maken in het engels, sommige specieke woorden heb ik hier geleerd en indien ik ze niet weet praat ik er gewoon omheen totdat ze het snappen! Helaas vrees ik dat ik niet als bodybuilder terug kom, maar een paar kilo’s lichter en iets meer ‘in shape’ zou natuurlijk mooi meegenomen zijn!
Bep: Ik ben echt een fan van die kaarten! Een gemakkelijke manier om je personeel te bedanken! Mijn benen zijn nog steeds redelijk wit helaas, ik moet toch maar is wat meer tijd vrij maken om te zonnen! Mijn gezicht heeft wel al een mooi tintje!
Pap & Mam: Van de tornado niets meer gezien of gehoord, vals alarm denk ik! Ze blazen hier zulk soort nieuws vaak op blijkbaar.
Gon: ik ben geen character performer, een knuffel van een gast heb ik nog niet ontvangen helaas!
Heriga: Natuurlijk ben ik het bowlen niet vergeten! Het wordt tijd dat ik dat hier een balletje ga gooien!
Wilma T: De kaarten gaan in een grote bak en regelmatig (eens per maand?) worden er een aantal kaarten uitgevist die dan een prijs gewonnen hebben. Helaas heb ik nog geen prijs gewonnen, maar de waardering opzich is al een mooi gebaar!

Zoals de vorige keer te lezen was, hebben ze mij de kassa geleerd ! Na een week training en een korte test had ik mijn oortjes weer verdiend en werd de kassa toevoegd aan mijn mogelijke posities. En dat heb ik geweten ook ! Ik sta nu vrijwel iedere dag wel een aantal uur kassa! Het is mijn favoriete positive geworden, je kunt lekker doorwerken, er is altijd werk en je blijft aan het praten met de gasten. Hierdoor vliegt de tijd en dat is natuurlijk altijd een goed teken.

Ook gaan we lekker door met de lessen ‘guest service’. Iedere donderdag ochtend volg ik deze les die in seminar vorm wordt gegeven. Huiswerk zit er gelukkig niet bij, ik heb nog genoeg te doen voor mijn NHTV onderzoek! Tot nu toe zijn de lessen echt interessant en leer ik er veel van! De eerste twee weken waren ‘ algemene’ lessen en vanaf de derde week komen er verschillende gastsprekers. De afdeling operations hebben we vorige week gehad, vanaf nu komen meerdere afdeligen aan bod.

Ook is de springbreak begonnen in Amerika. Dit is een soort van voorjaars / meivakantie waarbij net zoals in Nederland verschillende provicies 1 of 2 weken vakantie hebben. Nu is het noorden ( of in ieder geval de area rondom New York ) aan de beurt en zo gaat het langszaam richting het zuiden. We merken al veel van deze vakantie, het is echt druk! Over een week, als het zuiden (florida) vakantie heeft, moet de hel hier echt losbarsten, het schijnt dan super druk te worden! Dat het spring break is, is te merken aan de drukte, maar ook aan de openingstijden. Magic kingdom (het park met het kasteel) is bijvoorbeeld nu iedere dag tot 23:00 uur open, en soms zelfs tot 01:00 uur! Gelukkig werk ik in Epcot, dit park is iedere dag van het jaar geopend van 09:00 tot 21:00 uur!

Zo, dit was het weer voor deze keer, wat vinden jullie interessant om te lezen in de volgende blog? Suggesties en reacties zijn meer dan welkom!

Groetjes aan iedereen vanuit het zonnige Florida!

  • 18 Maart 2013 - 08:33

    Bep Geerets:

    Ha Luke,

    Wat fijn weer om van je te horen,...ik bedoel lezen!
    Goed om te zien dat je het naar je zin hebt, en dat je er veel van opsteekt.

    Kun je nog eens zien dat de Amerikaanse praktijken oveerwaaien naar Nederland, die kaartjes die gasten je mogen geven als je extra gastservice verleent.
    Bij ons is het nog steeds te koud voor de tijd van het jaar...brrr
    Maar ik ruik de lente, en krijg net als jullie pap last van hooikoorts.

    Luke, blijf verslagen schrijven, want dat is leuk voor ons en we zien en horen weer iets van je.
    Lieve groetjes van ons uut Oeldere..

  • 19 Maart 2013 - 00:02

    PAP EN MAM:

    Hoi Luke,

    Nou de Amerikanen vakantie hebben of krijgen zul je wel minder tijd krijgen om leuke dingen te doen.
    Maar alles wat je nu al beleefd hebt nemen ze niet meer van je af.
    Fijn om te horen dat de studie interessant is.
    Kom je ook buiten Orlando? of doe je dat na je stage? Wanneer ga je wisselen van stageplek?
    Bel ons wanneer je op skipe bent,tot gauw.
    lieve groetjes van ons

  • 19 Maart 2013 - 00:02

    PAP EN MAM:

    Hoi Luke,

    Nou de Amerikanen vakantie hebben of krijgen zul je wel minder tijd krijgen om leuke dingen te doen.
    Maar alles wat je nu al beleefd hebt nemen ze niet meer van je af.
    Fijn om te horen dat de studie interessant is.
    Kom je ook buiten Orlando? of doe je dat na je stage? Wanneer ga je wisselen van stageplek?
    Bel ons wanneer je op skipe bent,tot gauw.
    lieve groetjes van ons

  • 25 Maart 2013 - 22:06

    Wilma T:

    Hoi Luke,

    Het is weer een leuk verhaal geworden. Het leest zo makkelijk en snel weg. Nou, gelukkig weet je dat je om 21 uur kunt gaan afsluiten, maar dan zullen het nog lange dagen zijn. Of word je dan niet langere dagen ingedeeld?
    Als je dan die paar uur achter de kassa mag staan, dan zul je wel stalpootjes krijgen, of mag je zitten en valt dat dus wel mee?

    Succes de komende weken in die drukke periode en tot blogs!

    Wilma

  • 11 April 2013 - 21:20

    Wilma T:

    Hoi Luke,

    Red je het allemaal nog een beetje? Je zult het wel super druk hebben met werk en je eigen dingen. Drukke tijden bij je. Dat gaf je al aan. :)
    Succes daar en tot blogs!

    Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luke

Actief sinds 19 Maart 2009
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 30626

Voorgaande reizen:

14 Januari 2013 - 10 Augustus 2013

American Dream

05 April 2010 - 04 Juni 2010

Eurotrip!

Landen bezocht: